onsdag, januari 24, 2007

Och så var det det här med vitaminer och mineraler

Det var väll inte bara jag som trodde att jag skulle fylla bloggen med kostinformation när jag började skriva om detta för en dryg månad sedan. Så vart det inte. Det har varit väldigt tungt att ta åt oss både resultat och råd från håraranalyserna vi gjorde. För att göra det kort, det är en ganska komplex historia som det ändå ligger sanning i. Hur mycket, det vet vi inte.

Vi tror givetvis inte att detta är nyckeln till evigt liv men vi tror att analyserna är ordentligt utförda av en av de mer pålitliga laboratorierna i branschen. Desto mer jag tänker på det desto mer ser jag det som att resultaten föreslår oss dieter som förhoppningsvis kan få oss att må bättre.

Jag har aldrig trott på att köpa en kartong multiplex plusXX och att allt sedan är frid och fröjd. Efter att ha läst en hel del, vetenskapliga som alternativa, webbsidor i ämnet råder det inget tvivel om att allt hänger ihop. Det är till och med dem överens om. Tvivlet är huruvida resultaten från en håraranalys är tillförlitliga tillräckligt för att ställa diagnoser. Så vitt jag förstår är det ingen som säjer att detta är A och O. Utan snarare att det är ytterligare ett verktyg. Man kan undra varför man inte använder detta som ytterligare ett diagnosunderlag för läkarna? Med den stress de har idag tror jag att det inte skulle vara fel om de kunde få några tips på eventuella avvikelser att följa upp på.

Vi klarar inte av att lägga om Emilys kost speciellt bra så nu har jag varit nere på apoteket och införskaffat Zink och Manganese i tablettform. Emilys Zinknivå var mer eller mindre obefintlig, och man menade att Zink var väldigt viktigt för tillväxten. Emily är ju väldigt liten för sin ålder. Jag känner att jag inte kan chansa på denna.

Jag återkommer om min rekommenderade diet men eftersom den föreslår att jag skall undvika alkohol vet jag inte om jag kan tro på den :)


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: