torsdag, januari 25, 2007

Passet: del 2

Frugan kollade med personalen där vi bor, och på skolan där barnen går. Inget pass.

Det mest troliga är ju att det ramlat ut hemma. Jag hade hoppats på att någon skulle hitta det och lämnat in. Det finns ju inget direkt värde i ett pass, annat än för svarta börsen. Ganska olagligt att handla med.

Plair skall sätta upp en skylt om hittelön nere i entrén och dyker inte passet upp tills i morgon bitti känns det som jag har lite onödigt arbete att bita i. Upp till ambassaden, till polisen, till immigration för 90 dagarsvisning utan pass (?), och sedan när nya passet kommer upp till immigration för att få in de gamla stämplarna. Har du gjort detta nyligen kan du gärna få hjälpa mig att friska upp minnet.

Inte första gången jag tappat mitt pass, även om det var tillfälligt förra gången. Då hade jag gömt undan alla våra pass så bra att vi tappade bort dem. Vi hade haft inbrott i samma veva och var bergsäkra på att de fått med sig passen. 1 år senare, med nya pass, hittade vi de gamla...

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: