onsdag, mars 12, 2008

Hemma och sjuk idag

Känns lite konstigt när man inte har hög feber att vara hemma. Företaget får ju betala de första 2 veckorna så lite ångerfull blir jag allt.

Tur att man har en bärbar jobb dator så man kan vara dum i huvudet och göra rätt för sig, och inte bara tillfriskna. Bortsätt från att ha loggat in på jobbservern och jobbat av mailboxen, samt skickat iväg några måste-rapporter har jag tillbringat mycket tid i soffan framför tv:n. Himla många intressanta kanaler faktiskt. Idag vart det kanal 24 Direkt för hela slanten. Dels handlade det om västvärldens lyxproblem dels om Bush administrationen.

Sant är att om jag inte jobbat hade jag ändå stressat upp mig över debattprogrammen jag legat och kikat på. Varför har jag så jäkla svårt att låta bli att engagera mig i allt som händer runt omkring mig? Kan inte ens gå på promenad utan att få hundra uppslag på nya grepp. Kan inte förstå det!

Nästan tur att jag är lite glömsk - annars skulle det nog bli totalt haveri där i hjärnkontoret.

Jag brukar skoja, med allvar i tonen, att jag nog skulle föredragit att bli en eremit som satt och mediterade långt bort från allt, i en liten grotta.

Inga kommentarer: