söndag, mars 23, 2008

Och inte faan blir jag frisk, vad är det som händer?

Klart man går och väntar och känner efter om Omega-3 kuren skall börja kicka in. Erkände jag inte det skulle jag fara med osanning. Tror benhårt på detta så det blir nog dubbel effekt, innehållet i tabletten plus placeboeffekten.

Jag vart sjuk ett par dagar innan jag startade kuren och är fortfarande sjuk. Nästan 10 dagar nu. Svårt att känna något positivt alls. Däremot har en av hudförändingarna jag hade i ansiktet börjat suddas ut - det skall bli intressant att se om det består. Det var ju en av egenskaperna av Omega-3.

Inte första gången jag är sjuk mer än ett par dagar sedan hemflytten. Jag skulle tro att jag under dessa 10 månader Sverige varit sjuk mer än vad jag var under de 11 åren i Bangkok. En annan kompis som är på väg mot Sverige kommenterade på just detta för ett par veckor sedan:
– jösses vad folk är sjuka i Sverige!?

Det kanske ligger något i det, kanske vi är sjukare i Sverige. Vad skulle det i så fall bero på tro?

Ofullständig kost skulle jag tro. Medicin ordineras ofta istället för motion och kostråd. Konstgjord andning i mina ögon.

Konspiratorisk lagd som jag är tror jag förstås på högre makter. Storindustrin har pengar att tjäna på sjuka människor. Jösses vad med skattemedel och andra redan skattade pengar som går rakt tillbaks till läkemedelsindustrin, eller dem som äger dem.

Det bästa med hälsoutvecklingen vi ser idag är att den nästan får noll mothugg från läkemedelsindustrin. Det känns som om den äntligen blivit försedd med munkavel.

Kanske vi kan bli friskare och lyckligare på egen hand, jag tror det...

Inga kommentarer: