fredag, mars 28, 2008

Sova är man ju ganska bra på ZZZzzZZzzzz

Hur många mer än mig är både morgon- och kvällströtta?

Även om jag ofta inte kan sova längre än till 8.00 är jag ändå väldigt trött när denna tidpunkt infaller. Att det är just 8.00 beror mycket på barnen och de vaknarutinerna vi haft under en längre tid nu.

Tror mig för detta... 5 sekunder innan min väckarklocka ringer vaknar jag... nästan alltid. Det sjuka är att det spelar ingen roll om jag flyttar tiden för väckning tidigare jag vaknar ändå 5 sekunder innan det ringer??

Nu snoozar jag gärna - något jag måste sluta med. Det gör mig till en Zombie lagom tills det är dags att stiga upp på riktigt.

Och kvällarna ja. 20.00 är jag tillräckligt trött för att somna. Detta gäller även om jag sov 10-11 timmar dygnen innan. Kvällstrött har jag alltid varit men detta är till extremen. Visst kan saker pigga upp, en bra film, ett par öl, en bra bok, bygga något på datorn, jobba lite mm. Men trams tv (såpa, idol, robinson) - när jag går inte igång på sånt.

Förhoppningsvis skall min hälsokur göra lite jobb i denna avdelning. Än så länge tror jag inte jag känner något, men å andra sidan är jag inte helt frisk ännu.

Inga kommentarer: