måndag, mars 03, 2008

Idag blev det att åka kommunalt till jobbet




Kors i taket att det inte hänt tidigare. Fram tills nu har jag klarat mig bra på lånebilar och samåkning. Kollegan som jag nästan bor granne med fick jag inte tag på. Tack och lov är min SAAB klar för upphämtning. Det gäller bara att packa sig ut till Åkersberga för att hämta den.

Buss, pendeltåg, buss och en promenad vart det. 1 timme mot 17-18 minuter. Sollentuna och Danderyd har inga vidare förbindelser. Fick mer eller mindre åka runt hela norrort. Bytet skedde i Ulriksdal. Lite nostalgi eftersom jag bodde just där innan jag flyttade till Thailand för hundra år sedan.

Med Faller fritt som in en dröm av Leif GW Persson i lurarna vart det ganska ok. Även om tankarna mest var på annat håll. Det är Palmemordet han rotar i.

Skulle faktiskt kunna göra detta varje dag, så farligt var det inte. Dock, om det inte vart kallare eller om det inte vore som så att jag förlorade så mycket kvalitetstid förstås.

Inga kommentarer: