tisdag, oktober 10, 2006

Läskigt med mediciner från Thailand

Jag märkte oerhörda förbättringar efter jag började äta kortison mot min slitna axel. Efter 3 dagar kände jag nästan ingenting. Läste också en artikel i Aftonbladet som bekräftade det jag redan visste. Min arbetsmiljö suger.

- För högt bord (för låg stol).
- För brett tangentbord

Första åtgärden blir att skaffa några plankor att lägga under stolen, mot smärtan i handleden. Sedan flytta in musen i linje med tangentbordet. Sedan får vi se, men tydligt är att allt kommer komma tillbaks om jag inte ändrar mina vanor. 8 timmar om dagen framför datorn är ingen lek.

Kortisonet jag fick av mamma räckte bara i 3 dagar så igår var jag nere på Bangkok Hospital och fixade för ytterligare 3 dagar. Ett annat märke, Prednisolone (5 mg) och 2 tabletter om dagen tills de är slut.

Ganska snart undrade jag vad det var jag stoppat i mig. Jag började känna mig varm, mjuk och avslappnad. Ja, det är ju inte jag i ett nötskal förstås, så jag började bli lite orolig. Det var en bekant känsla jag hade..

Jag hade ett möte senare på kvällen, och det vart lite besvärande eftersom jag också började känna koncentrationssvårigheter. Som tur var känner jag människan i fråga väl så jag kunde berätta om medicinen. Han känner till kortison eftersom han är i alternativa läkemedelsbranschen (håranalys och kosttillskott).

Det kändes mycket konstigt att köra hem senare. På natten gick jag upp på toaletten och då var jag alldeles simmig.

Ve och fasa när det första jag läser på Internet denna morgon är att detta ordineras till hundar och katter, mot infektioner och sjukdomar. Nu blir det lusläsning och i fall att jag inte hittar mer läskigt tar jag resterande tabletter 1 och 1 tills de är slut.

I vilket fall kände jag mig tryggare efter att ha läst detta!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det går att få väldigt bra mediciner, farligt eller inte tro?
Varje gång jag e där får jag så gräsligt mycket myggbett så du anar inte, ser hemskt ut och kilar vansinnigt!
Men då har jag fått något "dunder" som ska ätas och smörjas, 2 olika alltså, men bra blir jag då iallafall! Hoppas inte regnet blir alltför hemskt för er!

Nille sa...

Käka på du bara det skulle jag gjort. Anväänd internet till att kolla upp vad du egentligen stoppar i dig så skall det nog bli bra.

Jag gillar thailand och dess dunderkurer men förstår att det kanske inte är så nyttigt på sikt.