tisdag, oktober 10, 2006

Mera regn i Bangkok

Det regnade mycket igår och över natten, över hela Bangkok. Mitt område verkar klara sig ganska bra eftersom jag inte sett några översvämningar att tala om ännu. Värre var det förr om åren. Stefan och jag hade planer på att köra vattenskidor efter hans båge, men det var ju bara drömmar förstås. Det var för djupt, man kunde ju ha drunknat.

Regnar det på så här ett par dagar då kommer vi få ordentliga problem i Bangkok. Kungen har redan gått ut och kritiserat Thaksin regimen för att de försummat detta område. Det regnar inte mer än andra år, men vatten administrationen har varit bristfällig.

På tv ser vi bilder från byar runt över som är totalt översvämmade. De har de värre.

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag skrev precis om regnet jag med...

Vi har inte heller några problem med översvämning, än. Peppar, peppar. Men det blir lerigare och lerigare ute på tomten... Snart drunknar nog mina nyplanterade växter...

Nille sa...

Då lär det vara bekräftat att det regnat en del :)

Johan har inte vattenkoppor så nu kör vi på Lördag. Jag plockar upp dig någonstans på vägen så åker vi sista biten tillsammans. Han bor en bit in på soien.

Ja, om bilen fortfarande rullar vill säja...

Anonym sa...

Var bor han?

Det har slutat regna förresten. Här skiner solen just nu.