fredag, oktober 13, 2006

Syster yster på inflygning

Nu är det bara en vecka kvar innan min syster med familj kommer hit på semester. Här har man tur att man bor i Thailand helt klart. Även om de gärna vill besöka andra platser så har de inga större problem att mer eller mindre årligen komma på besök. Det hade nog varit värre om jag bodde i Peking. Inget ont om Peking, jag har inte ens varit där.

Dagen efter deras ankomst firar vi min svågers 40 års dag på en restaurant i Pattaya. Det blir nog svårt att få dem att svänga förbi oss för en frukost på vägen dit, nu när vi inte längre bor på vägen. Flygplatsen ligger nu 20 minuter åt Pattaya hållet till, sätt från där vi bor.

Leendena i mina 2 stora barns ansikten när vi pratar om kusinerna Amanda och Wendela som snart kommer, är rörande. De verkligen avgudar dessa jättestora tjejer. Onsdagen efter deras ankomst möter vi upp dem på Ko Chang. Innan dess har vi hunnit med 2 dagar hos Plairs mamma som bor på vägen. Bilden är en av mina favoriter, och tagen för dryga 2 år sedan, på en gemensam resa till Chantaburi. Josefine är bara halvåret gammal. Det är Rebecca som tar bilden.

Ohm Im, den försvunna kusinen, är nu installerad hos Plairs mamma. Ohm Im har mor och mormor med sig, och jag hoppas de stannar ett par dagar i alla fall, innan de lämnar henne bakom. Som gissat så är det lite mer än slumpen, det som inträffat. Jag får återkomma om detta.

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Unknown sa...

God semester da..

Anonym sa...

Mysigt det låter att få träffa nära & kära när ni bor på så långt avstånd! Ko Chang är fint, var där för ca 2 år sedan, lugnt och fint var det då, kanske har ändrats nu när det börjat gå charter dit?

Nille sa...

Carina: Jag var där sist för 5 år sedan. Själv ser jag inte behovet av ön. Lugnet och bra boende finns på Samet. Mellan Phuket och Samet har vi Samui.

Flelet Ko Chang gör är att börja med att vara charterdestination med högre priser. Jag tycker morderna backpackers kunde få bo in ön för en 500 baht natten till att börja med.

Har du något bra tips på boende i 1,200 bahts klassen nära white beach (där jag tror min syster skall bo)?

Jag kör dit så vi måste inte bo just på den stranden.

Anonym sa...

Hei der Nille!

John fra Ingos i Pattaya her. Jeg har forsoekt aa sende deg bilder fra restauranten, men faar de bare i retur. Din mor er her nesten hver dag. En koselig dame det. Kul blogg du har. Jeg titter paa den hver dag. Ha det godt saa lenge

John

Nille sa...

Hej John, och välkommen till bloggen!

Jag har väntat på dina bilder och annat gott och skoj om din bar. En annan kompis som publiserar turistmagazin är lite intresserad han med.

Skicka mig ett sms så skall jag returnera min epost address. 081-6329151 (jag vill inte lägga ut den här).