måndag, oktober 09, 2006

Ytterligare en helt vanlig Måndag!

Gult på gatorna förstås. Jag hade först glömt bort det men påmindes snabbt när hjärnan hade vaknat till.

Pip, pip, pip, piip....

En polisman hade stoppat en leende mopedist för någon förseelse, kanske för lite luft i däcket, trasig backspegel, avsaknad av skattekort, eller kanske rent av för att han hade kört som en idiot. I vilket fall, mopedisten stod som väntat bara och log.

Bangkok Vikings FC fick stryk av Brazilian Bullsheads ute på Pattana International School med 4-0. Utan avbytare och med kanske 2-3 träben i laget, var det för mycket att hoppas att man skulle nypa en pinne mot ett urstarkt Bullsheads med 5 avbytare. Notera att alla matcher spelas i över 30 graders värme. De flesta topplagen åkte på pisk så allt är fortfarande en öppen historia. Bangkok Vikings stora problem är alla spelare som reser så mycket. Sällan vi kör samma lag 2 matcher i rad.

I första omgången förra veckan spöade vi ett juniorlag, ett hopplock från de internationella gymnasieskolorna här ute, med 9-2. Studenten från Bangkok University, Chris Lundquist, gjorde 4 mål och toppar därmed den interna skytteligan, åtminstone.

I vilket fall, nu har jag mer eller mindre bestämt mig för att åter snöra på dojorna. Jag har gjort 4 månader av de 6 som behövdes för återhämtningen av min avslitna hälsena, i slutet av Maj. Mer om den trasiga hälsenan här.

I kväll blir det lite rajtan tajtan men min bekant som är på genomresa. Han har aldrig sätt Bangkok by night så det kan bli lite kul. Jag måste vara försiktig bara. Prostituerad eller inte prostituerad, här älskar alla pengar. Han är verkligen den typen som bara kommer älska att bli uppvaktad som för 40 år sedan. Nu är han 60 år och lycklig familjefar så vi skall inte ha för roligt. Han flyger till Indien i morgon så ser han något han gillar hinner han inte med det i alla fall.

Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Unknown sa...

Saknar att lira lagsport nagot alldeles fruktansvaert, hittade Vikings pa nan hemsida foer nagot ar sedan,, men taenkte det daer gar ju aldrig med mitt flaengiga schema.
Lirade innebandy pa en svensexa hemma foer ett par manader sedan men mage o kondis sa i fran.Satte dock ett par baljor.
Haenger gaerna med o ser nan match , har du spel schemat?
Aer inte halva gaenget fran DK?

Shangen aer definitivt mitt staelle, Chatuchak is not..om frun skall dit sa masar jag mig...riktigt langsamt och foersoker hitta foersta baesta kaffebar..
Kan dock taenka mig att ga dit da o da om det aer raett tid pa dygnet o inte foer varmt..

Nille sa...

Häng med och kolla när du kommer till Bangkok någon gång. Spelschema antingen på vikings hemsida, eller somtam.com

Vikings tränar 1 gg i veckan så har du skorna med dig så...

Det år du fyller 35 kvalificerar du dig för veteranlaget som bara spelar en turnering i månaden.

Håller du dig i form kan du alltid åka med på någon turnering eftersom vi alltid behöver folk för det. Viking Cup någonstans i Asien bla. spelas varje år. Nästa gång på Bali.

En affärside. Skall vi göra en fotbollsturnering i Thailand. Du, Jag och laget? Du kan ju logistiken. Det finns en jäkla massa expatlag från Asien som vill ha en bra ursäkt att komma till Bangkok och vädra sig lite....

Nä, jag är nog en ganska enkel människa. Blir det för mycket lyx börjar hjärnan spinna på för mycket och jag kan inte slappna av. Mattan på Shangen luktade möggel och då var det en svit. I April när han besökte hade han inte bredband på rummet (svit då med). Sviten kostar 200 usd plus och även om det är mycket bättre än John Baur i Jönköping säljer de sig inte som ett 3 stjärnigt hotel.

Visst är det kul med 7 stjärniga lyxplatser ibland, men det är inte där jag slappnar av som bäst.

Anonym sa...

Fotboll var länge sedan man spelade. Och inte spelade man speciellt bra heller. Högermittfältare brukade jag vara.

Innebandy däremot, det var riktigt skoj. Där var jag inte sämst heller.

Det skulle det vara roligt att börja spela igen. Men det är lite dåligt med innebandyplaner här i Bangkok va? Och innebandymål, och innebandyklubbor, och innebandybollar, och innebandyspelare...
Men det skulle vara roligt.

Nille sa...

Vi hade lite innebandy på taket på Ambassador för många år sedan. Jag tror finnar och några svenskar fortsatte. När jensa flyttade till Sverige fick jag hans säljprover, kanonfina innebandyklubbor. Jag gav dem till innebandygänget efter något år.

Känner du Lukas på ambassaden kan du prata med honom, för jag tror han fortsatte. Han var bra på fotboll också men jag lyckades aldrig få med honom till Vikings. Vi kunde behöva honom i veteranlaget (om du känner honom)

Anonym sa...

Hej!
Tack för din kommentar i min blogg. Har svarat där, men lämnar även svaret här: Min dotter är inte så gammal (12 år), så hon kan inte bestämma sådant själv. Hon bor här varannan vecka och hos sin pappa varannan vecka.. Inte så lätt att veta för dig.

Unknown sa...

Ae det sant finns det innebandy i Bkk,,tuff??
Annars aer det himla ball o se naer hocekylirarna kommer foer den daer arliga turneringen..Bangkok Farangs och Tokyo Samurais eller vad heter dem..
Skall definitivt kolla in Vikings nagon gang..tror jag tillfaelligtvis drar mig undan ansvar foer att arrangera ett elelr annat da, aeven om iden aer ball. Jag aer alltfoer rotloes foer det hela..
Det du saeger om Shangen desillusionerar mig..trist..
Shangen aer min absoluta favoritkedja i Asien,,

Men a andra sidan aer min erfarenhet daer begraensad till underbara middagar vid floden och deras fd soendagsbrunch med tango..
Underbar peoplewatching just efter hemska Chatuchak..
Shanghais shangen luncher aer ocksa super..
Men der aer riktigt saeljer man sig som 5 stjaernors hotell skall mattan inte lukta moegel..


Har du bott pa John Bauer? Jag jobbade n gang pa Victoria i Joenkoeping, det var en riktig rysare..

F oevrigt verkar du oerhoert aktiv Nille, hur hinner du med?

:-)

Nille sa...

Alltså, jag är inte motståndare till 7 stjärnigt, bara det att jag kan njuta av mycket mindre.

Haha, jag, det är inte första gången jag får den frågan. Som tur var går en hel del av mina dagliga sysslor på autopilot, men det är dags att göra en uppryckning :)

Det var bra att du avböjde, för jag bör verkligen inte kasta mig in i mer projekt... som du vänligt påpekade.