onsdag, oktober 18, 2006

Thailändsk byggkonst när den suger som värst!


Kolla in balkongerna där jag bor. Notera att det bara är jag som ”nätat” in min. Barn och hundar ramlar ut genom dessa hål med jämna mellanrum. Det blir ramaskri. Har du slängt ut ditt barn!?

Vem har ansvar?

Många förstås: Mäklaren, arkitekten, byggherren, underleverantörer och eventuellt hans underleverantör. Alla skyller på alla förstås, så är det alltid. I vilket fall, man tycker det hör till normalt folkvett att studera sin omgivning om man tänker placera sina barn där. Brunnar, vattendrag, trappor, balkonger, mm.

Klicka på bilden för en förstoring (alla bilder jag lägger upp på bloggen kan förstoras).

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nejmen det där ser ju livsfarligt ut!! Att de överhuvudtaget får bygga på det viset. Också var det de med ansvarsfrågan då, ingen tar på sig det när det verkligen gäller!! Ha de gott :-)

Nille sa...

Det är sällan någon att ansvar för något över huvud taget här.

Min fru hatar när jag iband tvingar henne att fatta beslut . Hon föredrar helt klart att jag gör det, även om det inte är det bästa.


Thaiare verkligen hatar att bli kritiserade.

Unknown sa...

Suck,ja det e som vanligt..
det e verkligen inte lätt att påpeka saker i Thailand i bland

Anonym sa...

Man undrar hur de tänker?? I Hua Hin där vi brukar låna frugans brors lägenhet så är det två vakter vid poolen som ser till att inga olyckor ska hända, två andra vakter som öppnar bommen till garaget och pekar och visslar visselpipa för att se till att man inte nuddar något och ställer till med någon olycka när man ska parkera. I övrigt känns det som det är vakter överallt som hindrar en från att halka på nysvabbade golv, trycker på rätt hissknapp m.m. Allt bra så långt...
..........tills man kommer in i lägenheten och får syn på balkongen. Blev ju att åka till bygghandeln och inhandla hönsnät även för oss. Grannarna tittade storögt och förvånat på vad vi höll på med : ))

Nille sa...

man får inte skriva "no brain no pain", så jag gör inte det...