Hedervärt är det också att man har beslutat att det är olagligt att göra reklam för alkoholhaltiga drycker här i Thailand. Men vilka tomtar de är. Man tar ordern och följer den till punkt och pricka.
- Nu ser du till att all reklam för alkohol i all media stoppas, fattar du det undersåte?
- Ok, ers överhet
När jag kollade på sammandrag från Champions League i morse så följde någon live bilderna med en dimmad ruta. Rutan placerades över alkoholreklamen utmed planerna. Jag såg bara Heinekenreklamen och det var väll tur det (ja, jag såg den verkligen nu eftersom de försökte täcka den hela tiden). Tänk 2, eller 3 personer som har varsin reklam skylt att täcka, i samma bildmoment. Jösses vad det kommer bli rörigt.
Heineken hade en av sina skyltar bakom målet. Hur tror ni det såg ut, när det vart mål?
Ha ha vilka tomtar!
Självklart är det någon som varit lite övernitisk, och liksom inte greppat situationen. Detta kommer ju ordna upp sig. Eller?
Annars kan de lägga ner allt vad sportsändningar heter, det är en sak som är säker!
Ja, jäklar, tänk om det är en kampanj riktad mot Heineken direkt?
Man föreslår också att höja minimum åldern för alkoholinköp till 25 år och förbjuda försäljning i närheten av skolar. Tomtar igen. Det är ju bara i Bangkok detta kommer efterföljas, om ens där. Nä, problemet ligger lite djupare än att en lösning är att bara förbjuda det.
Andra bloggar om: thailand, sport, alkohol, ungdomar
onsdag, oktober 18, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Hur kan man höja åldern till 25 från att inte ha nån åldersgräns alls?
Vore katastrof!
Jaja, bara det där inte införs innan vi kommer ner.
Den enda dryck jag tål alkohol, SKÅL!
/Lillebror
Tjena brorsan. De har nog ännu inte tänk på hur detta skall påverka turismen. De brukat inte det. Tänka mer än absolut nödvändigt.
Thailand är ju trots allt ett u-land så man skall nog inte förvänta sig så mycket.
Skål.
Everton spelar med det Thailändska ölmärket Beer Chaeng på magen. Det blir en kul match att tittat på :)
Skicka en kommentar