söndag, mars 11, 2007

40-års kalasen duggar tätt numer

Igår var det dags för John att passera det magiska sträcket. Från skolpojke till mogen man (med tungar rätt i mun) över en natt. För ca 3 månader sedan lät han meddela att han skulle vara i sitt livs form lagom till sin födelsedag. John vill ganska mycket, ganska ofta, och ganska intensivt. Eftersom jag hört den historian förut tog jag den med en nypa salt. Det visade sig att jag gjorde rätt. John och leva hälsosamt rockar inte. Inte ännu.

Kalaset var helt fantastiskt. Catering från den grekiska krogen Athena på soi Ekkamai. Otroligt gott även om jag har ett horn i sidan på den restaurangen. För ett par år sedan när jag jobbade med Scandinavian Society in Siam, struntade de i att betala fakturor för annonsering i vår medlemstidning. De var helt klart bättre på att laga mat än att betala dessa fakturor.

Det var det vanliga svenskgänget med undantag från Johns gamle dyk-business kompis från Phuket tiden, Anders. Anders har ofattbara 19 år i Thailand. Jag räknade till 10 ungar mellan 0 och Emily. Det var verkligen en fest för alla.


Phungs syster och hennes pojkvän stod för baren. Han är bartender på det 5 stjärniga hotellet Lebua i State Tower och har tidigare visat att han är kung på att blanda. Jag säjer inget annat än att det vart alldeles för lite öldrickande och alldeles för många cocktails.

Nu skall jag bara skaka rätt på hjärncellerna innan jag hasar mig över till John för att hämta sakerna vi glömde: videokameran, bilen, …

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: