onsdag, mars 28, 2007

Det slår tillbaks, förr eller senare…

Allt sedan Emily föddes har vi (läs: min fru) varit flitiga besökare på snabbmats kedjorna. Speciellt i samband med att de släpper något nytt set med leksaker för sina familjemåltider har vi hängt på låset. De flesta av dessa leksaker är ju faktiskt bara rent skit, även om de är snygga. Det roligaste man har med dem är väll uppackningen följt av att slänga dem i uppsamlingshögen.

Leka och äta kan man ju göra utan att handla skräpet. Jag har konstant och aggressivt försökt motarbeta detta, men fruktlöst.

Barnen skulle (ska) bara ha många leksaker. Detta var förstås extra viktigt i början när vi knappt hade några. Jag tyckte vi skulle vänta tills födelsedagen (arna) eftersom ryggmärgen sa att det blir nog så det räcker till slut. Men nej då, hos oss är det födelsedag året runt.

Nu slår det tillbaks. Jag har aldrig någonsin sett min fru så APATISK i samband med att hennes blick landar på barnkammaren. Det är ju hon som har ansvar där inne. Hon försöker packa prylarna rätt, barnen leker fram dem igen. det är några stycken…

Det skall bli så JÄKLA skönt att bli av med allt det värsta av skräpet, speciellt alla dessa små idiotiska snabbmatsleksaker.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: