fredag, mars 16, 2007

Coooooola kvällar i Bangkok

Ikväll blir det en tur på stan. Kompisen Kjelle är på väg hemåt, och avslutar som vanligt sin resa i Bangkok. 3 ggr om året har man sett honom swisha förbi de senaste 8 åren. Egentligen har de varit en grupp med gamla kompisar men numer är det mest Kjelle som åker. I början bodde de på hotelldelen till condominiumet där vi bodde, Jensa och jag. Och på den tiden var vi de perfekta guiderna till Bangkoks nattliv. Nu klarar de sig bättre själva. Jensa är i Sverige sedan länge och jag bara glad att inte behöva springa ute dygnet runt.

Nu är det dags igen. Kamma luggen, stryka skjortan, och kasta sig ut i vimlet.

Jag tänkte om jag för en gångs skull skulle lyckas lura ut dem på lite Stureplanskrogar här i Bangkok. Jag vet att åtminstone Kjelle gillar det stuket. Stureplanskrogarna i Bangkok är hästvägar coolare, häftigare och bättre. Problemet är väll bara att de tycker de har tillräckligt på Stureplan. Bangkoks egen Stureplanskille Mulhman postade en lista (rankad!!) på de för tillfället coolaste ställena i Bangkok, i Thailandsforumet. Länk dit hittar du här.

Nackdelen är väll bara att man måste släpa med sig passet!

Skål!

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Skål på dig, somna inte på bed bar..stänger de fortsatt tidigt?

Kanske bäst..hehe..

Du är väl fortfarande ute en hel del, och intet fel med det..?!

Perra