söndag, mars 11, 2007

Jag är lite udda - som alla andra...

Har blivit utmanad av Annie – UFO, att skriva sex underliga/egendomliga saker om mig själv samt välja sex andra bloggare som jag utmanar att göra samma sak. Jag vet inte om jag kan skaka fram 6 stycken men jag skall göra ett försök. Dessa instruktioner ska ingå i mitt utmanings-inlägg, och jag ska även notifiera utvalda bloggare om att de blivit utmanade av mig på deras egna bloggar...

1) Jag oroar mig för saker som antagligen inte kommer hända. I fall att något trist händer så är jag redan förbered, men eftersom det sällan gör det oroar jag mig ofta i onödan. Detta är på gränsen till att man skulle kunna kalla mig paranoid.
2) Jag blir lätt blöt i ögat när jag tittar på drama på tv, det kan tom vara en såpa eller tecknat.
3) Jag vill mycket mer än jag hinner med, men kastar mig ändå in i nya projekt stup i kvart. Min ryggsäck med löften kan stundtals vara oerhört betungande.
4) Jag har svårt att finna ro för att luta mig över en god bok även om jag inget hellre vill.
5) Jag är en bättre pappa i mina tankar än vad jag är i verkligheten.
6) Jag har oerhört lätt för att börja dagdrömma. Det räcker att jag ser något som påminner om något så börjar det. Jag skrattar åt filmen ”A beautiful mind” eftersom jag känner igen mig i hans drömmande. Jag skulle aldrig komma på tanken att läsa en bok medan jag vaktar barnen vid polen.

Det var viktigt att få upp detta snabbt eftersom jag såg att kollegan Guava redan var utmanad och antagligen skulle nypt flera av mina ”offer”… Jag hoppas att du förlåter mig :)

Jag utmanar följande bloggare: Svenne Farang, Michael Härensjö, Ett fotavtryck i Asien, GreenCurry, Malee, och kusinen Jessica

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Unknown sa...

Ok,,I am on..fast fattar inte helt vad det går ut på

Nille sa...

Du får gå över till Annies blogg och läsa hennes instruktioner. De är nog bättre. Min skalle fungerar inte så bra idag. Jag var dock tvungen att snabba mig eftersom jag insåg att Guava annars skulle sno de flesta av mina offer :)

Anonym sa...

Du var snabbare än jag trodde - verkar som om du återhämtat dig ganska snabbt från kalaset trots allt ;-)

Vad vi är lika!!! Det hade kunnat vara jag som skrev dessa punkter. Byt ut "pappa" mot "mamma" i punkt 5 bara ;-)

Jessi sa...

Ska försöka haka på, men jag får aldrig i hop till 6 bloggar.
Kussen!

Anonym sa...

Nu har du skaffat dig en fiende som kommer att förbanna dig till bloggvärldens ände.

Varenda en som jag skulle utmana hade du ju redan utmanat.

Jag skrev iaf min lista på konstigheter. Nu får bloggvärlden nöja sig med det.

Jag kastar alltså stafettpinnen i sjön.

vwliv är det som ord i blogger denna gång... roligt.

Man ska ha folkvagn trlalalalallllaaa

Anonym sa...

OK, ok, Nille, jag är inte arg.

Kompisar igen?

Dagens ord: xdsbrr
Vet jag inte vad det betyder

Nille sa...

Annie: jag glömde att skriva att jag lider av prestationsångest oxå, men det hade du ju redan nämnt på din blogg så... :)

Guava: youre the man!

Admin sa...

Sorry Nille, du får kasta stafettpinnen på någon annan. Jag avböjer nämligen utmaningen...

Jessi sa...

Hej kusin, Jag hoppar utmaningen, blir liksom inget roligt när det är en jag kan skicka vidare till, men testa till syrran min om hon e med på det.
kusin jessica!