tisdag, mars 13, 2007

Nedräkning i Bangkok

Det har blivit en vana för oss att ta sovmorgon sedan barnen gick på lov. 09.00 vaknade vi till liv i morse och inte ens Sebastian hade vaknat och skrikit efter mjölk. Han kan annars vara ganska pålitlig på denna punkt.

Men inte tusen är jag utvilad för det. Jag tänker ta det lugnt fram till lunch, jobba så gott jag kan, och gör sedan ett sent pass på kontoret. Förhoppningsvis får jag under dagen svar från ambassaden om mina frågor. Alla dessa dokument som jag samlar in för sjuttielfte gången. Det skulle förvåna mig mycket om inte Sverige spar allt sådant här.

Jag ringde svenska skattemyndigheten i förra veckan, och bad om kopia på vårt thailändska äktenskapsbevis och inom 3 dagar kom det vidimerat och klart hit till Bangkok. Nu är frågan om Ambassaden tar detta som en auktoriserad översättning eller inte.

Har du gjort allt detta nyligen kan du gärna få kliva in på Thailandsforumets Sverige del, och svara på lite frågor i ämnet.

Varmt är det också, varmt och fuktigt. Inga konstigheter med det men det är lite mer än vanligt. Och ska jag gnälla på något mer så får det bli på att poolen igen är obrukbar. Sist de strödde klor i den så tror jag någon hade blandat ut kloret med sand, för det låg något vitt utspritt över poolbotten, alltså inte upptaget av vattnet. De hade väll prutat för hårt på priset, eller sålt hälften vidare..

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: