tisdag, mars 20, 2007

Bilsäljardag i Bangkok

Tankarna cirkulerar främst runt flytten just nu. Nu på förmiddagen skall jag ut för att tvätta bilen och ta lite bilder. Jag behöver ju bilder för att kunna annonsera ut den. När jag är klar med detta skall lämna in den på ett garage i närheten för att fixa lite försäkringsskador, främst repor från förbipasserande moppar.

Har du åkt bil i Bangkok så vet du att de bara ska fram till varje pris, mopedisterna, även om det innebär att de måste trycka sig igenom. Inte stannar de efter de kört in i dig heller, de bara nickar vänligt och kör vidare.

Otroligt egentligen att man inte har självrisk i Thailand. Folk springer till verkstaden med den minsta repa och är inte ett dugg försiktiga med sina fordon. Har de inte försäkring är de istället överförsiktiga och tar sig knappt framåt. Jag tror en självrisk skulle sänka premierna ordentligt och var till godo för alla.

Frugans uppdrag blir att i eftermiddag inhandla gula tidningen. Vi behöver dels veta vad bilen står i, exakt, och dels lägga ut annonser där. Det kommer väll bli att jag skickar runt detta i alla medier/nyhetsbrev jag kommer åt här i Thailand också. Jag vill ju inte lämna bilen bakom mig.

Helt klart kommer jag acceptera högsta bud om jag inte får vad jag vill. Jag tror bilen ligger runt 140-150,000 baht och kommer väll täcka våra flybiljetter ungefär. Det är en bra och snygg bil för att vara så gammal, 1995: a.

Du kan läsa mer om bilen, samt titta på bilder av den på denna länk


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bilen vara nåt för Pattaya? Få se vad högsta bud blir.

Nille sa...

Bilen är din om du vill ha den.

Eller kanske du föredrar att ta den bara om den blir över?