lördag, mars 17, 2007

Avrundning av en kväll på stan

Frugan har dragit med tjejerna för att hälsa på en kompis. Jag har precis eftermiddagssomnat Sebastian, och beställt PIZZA.

1112 tar dig till Pizza Companys hemkörningstjänst. Tydligen levererar de från Burger King och Swansen också, mums. De hade ytterligare en produkt som jag inte uppfattade namnet på. Beställde i vilket fall en Whooper med bacon och extra majonäs, men bara för att få höra att Ramkamhaeng där jag bor är ”out of area”.

Suck!

Burger King lät för bra för att vara sant. Ja, ja, jag ringde för en pizza och pizza blev det. Specialerbjudande denna vecka, köp en få en gratis!

Mums!

Beställde 1 pan meatlovers och fick 1 pan hawaii/bacon på köpet. För säkerhetsskull tog jag en liter Pepsi också. 410 baht slutade kalaset på.

Det vart ju en sväng på stan igår. Jag försökte hålla mig till öldieten men turisterna drog på sig flip flopsen och började beställa in shots.

Jag trodde ställena fortfarande stängde 01:00 men icke sa Nicke, helt plötsligt var klockan 03:00 och visade inga tecken på att stänga. Att börja stänga tidigt har jag annars sätt som guds gåva till mänskligheten.

Sent vart det, mycket sent, 03:30 var jag hemma.

Eftersom jag levt hälsosamt hela veckan hoppas jag att detta skall gå ur systemet lättare än vad förrförra veckans fest hos John gjorde.

Ytterligare ett gäng egenföretagande gubbgolfare. Det måste vara något speciellt med dem. Hur faan orkar de?

Snabba ämnesomsättare är överrepresenterade i denna kategori. Är man snabb och lever hett då riskerar man att lämna in i förtid, sedan när pumpen slutligen säger ifrån. Dessa människor hanterar stress urdåligt, varvar aldrig ner liksom. Några Stureplansställen vart det ju inte förstås. Men vem är förvånad?

13:15 är klockan nu och jag är trött som en gnu. 10 timmar fick jag sova och nu skall jag fylla på med näring :)

I eftermiddag tar jag med familjen för att kolla på Scandinavian Vikings Bangkok när de möter Sunbelt (de som driver sajten Thaivisa). Dryga människor som trodde att de var för bra för denna liga. De ursäktade sig för om de skulle köra över de andra lagen i serien… och slutade sist förra året!

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar deras promotion. Jag betsllaer inte pizza speciellt ofta, men brukar passa pa nar man far en pa kopet. Jag hade lovat eleverna i skolan att om de kunde prata engelska en hel timme skulle jag bjuda pa pizza. De ar 9 ar gammla och de fixade det! alla 30 eleverna. De pratade enbart engelska med sina kompisar och deras thai larare. Sa det var tur att de hade promotion just den har manaden, kom undan lite grann.