onsdag, mars 28, 2007

Bilverkstaden

Mycket bloggande nu. Det brukar bli det när det spinner på för mycket. Samtidigt känner jag att jag börjar komma ifatt eller åtminstone få kontroll över situationen. Jag var nere och badade med barnen nyss, men tydligen räckte det inte för att komma ner i varv. Så jag kör lite mer här..

Jag lämnade in bilen för att fixa försäkringsskadorna i förmiddags. Det verkar som om de kommer måla om bilen igen. Helt sjukt. Det var ju bara 1 ½ år sedan sist!

Jag blir väll inte mer tillskrapad av motorcyklister än någon annan? Med en premie på 15,000 baht om året kan man undra vad försäkringsbolagen skall tjäna pengar på?

Borde det inte vara i allas intresse med en lägre premie och självrisk?

Verkstaden ser inte mycket ut för världen (som förra gången ungefär) så det gäller att vara noggrann när jag hämtar ut kärran. Sist fick de ju måla om. Den nya lacken sprack. Det var mitt fel förstås, eftersom det var så mycket gammal färg under. Förstås låg underarbetet på verkstadens sida, vilket de fick förklarat för sig av försäkringsbolaget. När jag sedan inte ville mötas halvvägs och åtminstone betala lite för deras misstag vart de lite putt tror jag.

Klimatanläggning, fönsterhissar, och spolare var alla trasiga när jag hämtade ut bilen. Verkstaden vägrade fixa och jag åkte på det själv. Lite långsökt att tro att de skulle plocka delar från bilen, gammal som den var redan då. Deras sätt att straffa mig eller en tillfällighet?

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: