onsdag, mars 07, 2007

Mycket trafik och mördande varmt

Jag var och besökt en fabrik nu på morgonen. Detta tar normalt tar ca 2 timmar inklusive möte, idag tog det nästan 4. Mötet var avklarat på en halvtimme som vanligt, men trafiken, suck, trafiken! Jösses vad det stod stilla i alla riktningar, och på alla gator.

På eftermiddagen promenerade jag en sväng, och det slog mig att JÖSSES vad det var varmt. Varmare än vad jag kan minnas på mycket lång tid. Tankarna drogs nästan tillbaks till 96-98 då jag var ny i Bangkok. På den tiden brukade det vara klarblå himmel från Januari, i Mars avtog sedan brisen, och mot Juni började det bli RIKTIGT varmt. Man gick och väntade på regnet.

Bangkok ser sin chans att bli av med mig för nu visar hon verkligen sin fula sida!

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad är det igentligen som får dig att flytta hem igen?

Är du "feed up" med thailändare och Bangkok?
(kanske dumma frågor! :o))

Anonym sa...

Jag tror att det bara är ditt undermedvetna som spelar dig ett spratt.

Jag tror varken trafiken var värre än vanligt idag, eller att temperaturn var högre.

Det är nog helt enkelt dina värderingar som sagt börjar ändra sig för att komma i linje med ditt beslut, som du tagit att flytta hem.

Linda sa...

Trafik måste onekligen vara något av det jobbigaste med att bo i storstäder. De gånger jag vistats i Bangkok är mitt intryck att trafiken är extra påtaglig här. Jag minns en gång då jag skulle ta en taxi från MBK upp till Khao San Road och vi stod stilla (bokstavligt talat) i nästan en timme. Chauffören gick t.o.m. ut och satte sig på ett kafé, drack en kopp kaffe och väntade ut blockeringarna...

Nille sa...

Hans: Detta är en lång historia, jag får skriva ett inlägg om detta och återkomma.

Socrates: Du har helt klart en poäng. Men det var sjuuukt med trafik åtminstone på förmiddagen, - me promis too big.

Linda: Bangkoks stadsplanering var ju inte så genomtänkt kanske. Jag har rest en del i Kina bla och jag måste säja att där tänker man längre än vad näsan räcker. Jag tog det som exempel eftersom deras ekonomi pumpar på som det gör, och det är inte en slump och inte enbart pga av billi arbetskraft

Trafiken säjer mycket om ett lands mentalitet, hur den är planerad, och hur de individuella bilisterna beteer sig.