lördag, mars 03, 2007

Motorvägen till Pattaya, i ösregn!?

Men oj vilket konstigt väder vi har nu för tiden. När vi åkte ut från Bangkok var det lite gråmulet och bara det är underligt. I början av Mars skalla det vara bergsäkert med sol, inklusive blå himmel. Vädergudarna jobbar hårt över hela världen det står tydligt.

Först var det strålande solsken. Klimatanläggningen förmådde inte kyla ner oss så jag var tvungen att stanna bilen och ordna solskydd för Josefine som satt i motljus. Hon sov gott men hjärnan började koka var jag rädd för. En halvtimme efter det, när vi börjat närma oss Chonburi avfarten, kör vi in i ett riktigt regnsäsongsregn.

Kors i taket!

Snacka om väderomslag!

I vilket fall kom vi helskinnade fram till Pattaya, även om vi tvingades av motorvägen i höjd med Laemchabang. En massa koner i mitten av vägen var allt jag såg innan den fil jag valde tog mig ner mot gamla Bangkokvägen. Förhoppningsvis missade jag skylten, för inte kunde Thailändarna struntat i att sätta upp den? Hade jag valt den vänstra filen hade jag hamnat i helt fel.



Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett riktigt bus väder! vi fick det även här uppe i Korat runt 17.00, höll nästan på i 2 timmar. Som du nämnde vädergudarna har det inte lätt.

Admin sa...

Huvva! Det där vädret hoppas jag ni behåller där uppe, vi vill inte ha det! Hälsningar från ett Phuket där vi bara dränks i solken :-)