onsdag, mars 21, 2007

Första spekulanten på bilen

Alldeles nyss ringde en farbror i 50 årsåldern från Suphanburi och berättade att han var intresserad av bilen. Han hittade inte så bra i Bangkok så han ville mötas och titta på bilen i utkanten. Ministry of Transportation vid Jatujak kunde vara lämpligt tyckte jag, det är ju ändå där man ordnar ägarbytet om affären blir av.

Det var tipset från Stefan om www.taladrod.com (thailändsk bilmarknad) som gav oss det första samtalet. Eftersom detta var redan första dagen bådar detta gott. Det blir nog att vi får översätta annonsen till Thai också, gubben hade inte mer än sätt att den såg fin ut på bild. Här är annonsen som den ser ut idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hela tiden, sen du skrev om att den inte funkade när det regnade, haft en bild av din bil som en riktig hög.

Men den ser ju kanonfin ut ju.

Jag har dock inte några 150000 pengar att lägga på en bil nu, så hoppas att gubben tar den.

Svenne Farang sa...

När min kompis skulle sälja bilen och flytta till Sverige, jag tror det var en Mitsubishi så ringde han bara till Mitsubishi och sa att han ville sälja. Sedan kom det hem två gubbar från bilfirman till honom och tittade på bilen och provkörde och gav honom ett bud. Om det var ett bra bud eller inte vet jag inte, han tog budet i alla fall och så var det klart. Låter fantastiskt enkelt tycker jag, det kan man kalla service.

Nille sa...

Det är sant, det finns massor av bilhandlare att sälja bilen till om man är riktigt desperat. Jag tror de prutar ner 20-30% på ett marknadspris. Jag hoppades att undvika detta.

I vilket bilen är såld!