onsdag, mars 14, 2007

En sak jag kommer sakna mycket från Thailand är..

Och troligtvis kommer jag bli påmind nästan varje dag…

Tankarna börjar samlas, den värsta ångesten efter spritfesten i Lördags har lagt sig. Dumma trevliga tonårsfylla.

Bitarna börjar falla på plats likaså humöret.

Jag skulle verkligen vilja ha ett datum att jobba mot, och om allt går väl vid vår ansökan imorgon skall jag rikta in mig på mitten av maj. Kan jag få flygbiljetter bokade så tror jag livet blir lättare efter det. Enligt Ambassaden kan jag stressa ner: ”- det löser sig”, får jag höra från dem. Jag håller tummarna.

Jag har tänkt en del på vad jag kommer sakna som mest från Thailand och efter lite överslag så råder det inget tvivel. Att 345 dagar om året kliva in och ur duschen utan att få köldskador är oslagbart för en frussen stackare som mig.

Jag har skrivit om det förr men tyckte det kunde vara värt att nämna igen.

Tro nu inte att jag börjar få kalla fötter...

Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Jag ville bara säga att det är jättespännande att följa er flytt till Sverige! Och det ska verkligen bli spännande att se hur det blir för er när ni kommer hit! :) Exempelvis med språk och barn som du/vi diskuterat innan. Det är Sthlm ni kommer bo i?

Nille sa...

Jag kan förstå det är lite spännande, och värre kommer det bli.. Det är en hel del som måste falla på plats för att vi skall landa mjukt så att säja. Det var länge sedan jag oroade mig för så många olika "stora" saker på en och samma gång. Man får se det som en utmaning ;) om man kan...

Barnen är ganska små så de kommer nog klara detta galant..

Unknown sa...

Om du får lite kalla fötter är det nog rätt normalt..

Jag skulle ha rätt så kalla fötter om jag skulle flytta till Sverige..trots statskupper här, sars,kycklingflunsa, förorenad luft,korruption..och allt det andra

Skulle nog sakna kryddan..men man tänker nog annorlunda som flerbarns far..

Admin sa...

Vänta tills du stiger ur duschen en januarimporgon i Sverige - då får du kalla fötter ;-)

Anonym sa...

maleé - det behöver inte vara januarimorgon för att man ska få kalla fötter här.. det går utmärkt att få t o m mitt i sommaren. Bara så ni värme-bortskämda vet!

Anonym sa...

Här i Sverige är det fler och fler som lägger in golvvärme. För vissa kan det vara en väl värd investering för att slippa frysa! Men det kanske kostar lite väl mycket om man bara stänger av den några varma veckor i juli....

Anonym sa...

Ondol - det vill säga golvvärme - är koreanernas gåva till mänskligheten. Vad jag vet var de först med detta. Eller så är de bara de enda som framhärdat med att behålla systemet i minst tusen år.
Hursomhelst är det ljuvligt, och en sak som jag absolut kommer att sakna när vi flyttar från Korea.

Nille sa...

Värmebortskämda, det order var välvalt :) En stor faktor hurvida man kan förstå mig eller inte..

Kalla golv eller inte, vi skall nog överleva detta!