lördag, mars 10, 2007

Sebastian, vad gör du?

Vår lilla Sebastian har helt klar en hel del lustigheter för sig. En sak som han inte kan sluta med hur mycket vi än försöker är att kasta saker från balkongen. Det är leksaker, kläder som hänger på tork, pengar, mat och vad helst annat han kan komma över. Bilden visar en helt vanlig dag under vår balkong.

Vi har försökt med allt utom att slå honom.

Det händer att han slänger saker i toaletten (som tur var spolar han inte) och även på andra inomhusställen. En av de mest besynnerliga platserna där han droppar saker inomhus är i en av våra högtalare. Det är en modell större och duken är trasig i toppen. När jag kopplade in förstärkaren för inte så länge sedan, när jag trodde att ena högtalaren var trasig, noterade jag en hel drös med leksaker i botten av den. Ljudet var perfekt efter jag plockat ut dem. Nu vet jag vad som hänt när det börjar låta konstigt.

Som tur var är han inte ett dugg sugen på att slänga sig själv ner från balkongen. Överlag måste jag säja att han inte är speciellt våghalsig alls. Det är en försiktig herre som testar sig fram, ett steg i taget.

Någon som varit med om något liknande?

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Håhåjaja. Men se det från den ljusa sidan i alla fall, ni får ju mycket motion med allt nedslängt som ska hämtas tillbaka...

Jag har en utmaning till dig på min blogg. Se inlägget http://blogg.passagen.se/annieco/20070310#jag_%C3%A4r_lite_udda_precis