lördag, mars 24, 2007

Bangkok Vikings piskade Britterna

Vid 14:00 ringde högerbacken Muhlman och undrade om mina fotbollskor. Sent igår natt hade jag lovat Johan Lagercrantz, som är på tillfälligt besök i stan, att få låna dem för att kunna göra en tillfällig comeback med Bangkok Vikings. Jag var precis på väg ner till poolen med barnen men det var bara att packa skorna och ta sig ut mot Pattanas underbara fotbollsanläggning.

Planerna vi spelar på här i Bangkok håller allsvensk klass minst, och det året runt. Inte längre behöver man hålla blicken på fötter och bollen utan kan fokusera på vad som händer runt omkring. Hade bara domarna haft en aning om reglerna skulle detta varit perfekt.

Johan spelade med oss under våra mest framgångsrika år. På den tiden då vi var bästa internationella laget i Bangkok, hade mer svenskar än danskar i laget, då vi vann turnering över hela regionen, och på den tiden då det var jag som coachade laget. Johan var en vindsnabb ytter som sprang ifrån vem som helst. Hans boll-touch var det heller inget fel på, men snabbheten var hans styrka. Martin, mittbacken med hästsparken, skickade projektil efter projektil ut på Johans kant och dessa 2 herrar var mycket delaktiga i våra framgångar.

Frågan var nu i vilken form han var i? En 2 dagars konferens i Bangkok med sena nätter, jetlag och en oerhörd värme skulle inte ta fram det bästa ur honom det var säkert. I vilket fall gör han det första målet (se video) i vår 5-1 seger över Pickled Liver (ett brittiskt publag). Han gör ytterligare ett mål samt en assist och blir utvald till matchens lirare. Ingen dålig comeback!

Jag filmade bara 10 sekunder över hela matchen och måste säga att jag är ganska imponerad över fingertoppskänslan att välja tidpunkt för filmen. Synd bara att den håller så låg kvalitet.



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: