fredag, mars 30, 2007

Jag hade nästan glömt bort hur god en kall Singha var!

Nä, nu ljuger jag allt men fasen vad goda de är när man inte dricker dem så ofta. Om det är värt att vänta på, det är en annan femma.

Sebastian ligger och sover framför tv: n medan Josefine och Emily spelar spel över Internet. De använder mammas gamla Compaq som vi byggde om. Jag tänkte att tjejerna kunde få den, och det tror jag också mamma tycker är en bra ide. Nu har vi alltså 3 datorer över TOT: s taskiga ADSL.

Emilys favoritspel är de där man antingen klär på eller sminkar en flicka. Emily är himla duktig på detta och lär sig fortare än blixten. Musen hanterar hon numer med enkelhet. Knapparna likaväl. Det får absolut inte vara någon form av tävling, en klocka som tickar, eller poäng som räknas, då kasar hon in handduken direkt.

Josefine har inte riktigt greppat hur man skall hantera musen, till Emilys stora förtjusning. Det är ingen pedagogisk storasyster hon ligger hemma med, det kan jag lova.

- Du kan inte. – Skynda dig. - Vad dålig du är. – Förstår du inte? Låter det mest hela tiden.

Josefine vågar knappt försöka om någon sitter bredvid. Fördelen med nygamla Compaqen är ju att den är bärbar, och snart trådlös. Vi får se till så hon kan spela för sig själv.

Jag tror vi får ta oss upp till Fortune Town och leta efter lite nätverksspel vi kan installera. Sedan skall jag visa dem vart skåpet skall stå :)

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

En liten fraga. Har du varit pa on Koh mun nork, koh mun nai? De ska tydligen inte ligga sa langt fran Koh samed?

Nille sa...

Micke: Tyvärr har jag inte vågat/kunnat utforska så mycket sedan barnen kom till världen. Jag vet att vi diskuterade öarna utanför koh samed på www.thailandsforum.se men minns inte om vi kom någon vart. Jag tror det är många som vill veta mer om dessa. Många är vi som vill vrida klockan 15 år tillbaks i tiden.

Anonym sa...

Tack anda Niile. Jag vet att jag laste m det nagonstans, men det var som du sa, vi kom aldrig fram till nagot. Jag ringde och kolla upp Koh mun nork, men de hade bara paket resor dit. Men jag tycker det maste kunna ga aka dit utan en jakla paket resa. 2 dagar och en natt for 3990 per persone tycker jag var dyrt. Man anlande pa eftermiddagen och sedan akte man dagen efter. Visserligen mat inraknat, men jag gillar inte paketrsor, vill hellre ta mig fram pa egen hand.

Nille sa...

Någon av dessa öar är liten och exklusiv med bara en resort och ägs tror jag av bara en person. Jag tycker du kan åka på vinst och förlust, men kanske bara om du kan ta dig dit med tuff tuff båt. Jag menar är sräckan trafikerad borde det ju finnas något..

Faan vad kul det låter, att bara packa och dra. Det var länge sedan jag kunde göra.

Anonym sa...

Ja, jag tycker det maste ga pa nagot satt. Tycker om att prova lite nya stallen. Forra aret hittade vi tva helt suverant stalle, en bit nedanfor Trang. Den ena stranden lag pa fastlandet och var hel suveran. Vet inte hur lang, inte en manniska och kristall klart vatten. Vi lirade boll, drack ol, badade och bara njot. Sedan fick vi lift av en fiskebat som skulle ut till en o. Jag har inte en aning vad on hette, men det fanns inga hotell pa on. Vi hoppade av och spenderade hela dagen dar for att sedan hoppa pa en annan fiskebat tillbaka till fastlandet.

Ar nyfiken pa de oarna och de ligger ju inte sa himla langt bort heller. Far nog aka ne och se vad man kan gora.