torsdag, mars 22, 2007

Faan vad du tunn du blivit!?

Att jag har det omvända problemet mot överviktiga har nog inte undgått många av mina vänner. På sistone har jag fått ovanligt många kommentarer om detta, att jag ser tunn ut. Kollade på vågen och den pendlar som vanligt mellan 70-72 kg?

Men visst, jag håller med, jag ser lite tärd ut för tillfället. Kanske att jag tränat bort det sista fettet jag hade kvar, för tränar det gör jag, även om jag inte äter. Jag brukar bli hungrig av att träna men inte nu.

Kan tro att det kan ha med flytten att göra. Dåligt med sömn bättrar antagligen inte på situationen.

Magen känns som om ett trimmat 6-pack fastän jag sällan tränar den.

Det är hur den KÄNNS, inte hur den ser ut...

9 kommentarer:

Unknown sa...

Är din längd mellan 175-180 cm och vikten pendlar mellan 70-72 så tycker jag att du skall vara förbannat nöjd och glad över din kropp. Liksom du tränar även jag och jag har i stort sett samma vikt som du (74 kg, 178 cm) och jag får också höra dessa kommentarer. Saken är den att de som säger det ofta är överviktiga (fast de inser inte det själva). Gränserna har flyttats uppåt när det gäller hur föhållandet mellan vikt och längd skall vara. När du kommer hem till Sverige kommer du säkert få höra dessa kommentarer lite oftare. Folk i vår ålder börjar tappa formen och sakta men säkert så klistrar sig gubbmagen fast för gott och eftersom kvinnorna antagligen tycker du är atletisk så kommer snart grabbakommentarerna att hagla! :o)

Vägra bli fet!
Hans

(antagligen kommer kommentarerna att hagla nu!)

Anonym sa...

Jag tror tyvärr att ovanstående talare har rätt! Vi blir allt fetare och om du inte följer det så är du "tunn". Nu kommer jag inte ihåg hur lång du är men 70-72 är fullt normalt för dig. Räkna bara ut ditt BMI så ska du se att det är inom normalvärdena.

Vad gäller magen så kan jag inte annat än avundas dig. Själv har jag ett lågt BMI (för lågt enligt vissa) men har ändå inget jäkla sex-pack. Jag har just därför börjat träna magen och ryggen extra men inte hjälper det, mer än att jag för tillfället har träningsvärk! (Kan ju kanske ha att göra med att jag äter mycket;-))

Stå på dig Nille! Du är smal men inte tunn! Fast du måste komma ihåg att äta även om du inte är sugen. Det är viktigt med näring för att må bra!

Admin sa...

Smala människor brukar av naturen bli smalare av oro, likväl som runda blir rundare.

När det lugnat ner återtar du din normala form. Säger jag som måste hålla sin make lugn - annars skär jag mig på honm :-) Han tappar alltid vikt när det blir stökigt och stressigt.

Nille sa...

Hans: 176/72. Jag ser definitivt 5 kg lättare ut än vad jag väger. Kanske jag har tung benstomme?

Elin: Den känns som ett 6-pack, inte ser ut som... :)

Malee: Det är nog som du skriver. Frugan försöker tvångsmata mig men det är svårt. Det ordnar nog upp sig snart. Samtidigt känner jag att tankarna börjar landa.

Anonym sa...

-jaha, var tog min kommentar vägen nu då... Skrev en lång en igår.

Den kanske vägde för lätt? ;)

Anonym sa...

Hej Niclas, din aptitlöshet kanske beror på obalans i salt och vätskebalansen. Ha de´.Håkan GBG.

Nille sa...

Johan: Du får skriva om det eftersom jag är säker på att det var något träffande och bra. Du får inte låta blogger besegra dig.

Håkan GBG: Det kan säkert stämma, inte nog med att jag sällan blir hungrig, jag blir sällan törstig också. Detta gäller framför allt när jag inte tränar.

Klockan är 18:00 här nu och idag har jag fått i mig 3 koppar kaffe och 2 dubbemackor med skinka och majonäs. Nu kurrar det lite efter middagen...

Anonym sa...

Kommer inte ihåg vad jag skrev och försöker jag igen blir det inget bra.

Jag tar igen det en annan dag, ett annat inlägg.

Svenne Farang sa...

Du kommer nog att lägga på dig när du kommer till Sverige och börjar äta falangmat igen, lite svensk husmanskost :). Man blir tunnare i Asien tror jag absolut.

Jag är 174/72 och trivs bra med det, äntligen! Har varit en tunnis hela livet men nu känns det lagom.