måndag, mars 12, 2007

Oj vilka orosmoln som hänger över mig

Detta med hemflytten börjar verkligen sätta sig i magtrakterna. Inte för att jag ångrar mig det minsta men det är bråttom med dokument som skall översättas om jag skall hinna hem innan sommaren. Ansökan för Plairs uppehållstillstånd skulle ju helst ha varit inne igår.

Samtidigt skall man planera för hemflytten: sälja av sakerna och skeppa hem det man väljer att behålla, införskaffa biljetter (enkla eller t/r), slipa på CV samt distribuera den, söka åtminstone ett halvtidsjobb, handla på sig kläder och andra prylar som är extra billigt här, mm. Flera av dessa punkter är ganska stora, åtminstone i mina ögon.

Hade det inte varit för att jag hade ett jobb att sköta hade detta kanske varit en bagatell. Eftersom jag ligger efter även på mina professionella åtaganden spär det istället bara på oroskänslan.

Förra veckan levde jag inte heller speciellt hälsosamt. I och med att den avslutades med ett dunder kalas i Lördags känner jag mig inte ett dugg upplagd på att ta tag i detta just nu. Hade jag varit miljonär hade jag hyrt en assistent och istället lagt in mig själv på hälsohem.

Jag gillar stress men absolut inte denna typ av stress.

Kanske dumt men nu tänker jag smälta lunchen och sedan bege mig till gymmet för ett träningspass, troligtvis ett extra långt löp pass i ett inte alltför hårt tempo, eventuellt med en bastu som pricken över i: et. Efter det bär det av hemåt för att färdigställa dokumenten. Denna börda måste bort så snart som möjligt så jag kan ta tag i allt annat som ligger och släpar.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Unknown sa...

Sabai,sabai Nille...cha yen yen..
Det löser sig nog