onsdag, mars 21, 2007

Tröttare än tröttast

Det är hög mysfaktor på att ha alla barnen i sängen men ack så dålig sömnen blir. Tror vi har kört nästan 2 veckor denna gång och nu kastar jag nog snart in handduken. Man avvaktar i en hörna uttryckt av de 3. Med lite tur blir det bara några klacksparkar i ansiktet, och om de alla missar näsan, ja då är det en bra kväll.

Vid 23:00 lyfter vi ner Emily till madrassen på golvet, och Sebastian upp till spjälsängen. Med en rullkudde emellan mig och Josefine får jag sova tills Sebastian börjar yla runt 05:00 (förhoppningsvis bara en gång).

Sebastian blir jätteglad när man hämtat ner honom och lagt honom på säkert avstånd från Josefine. Han kramas och pratar lite innan han somnar igen. Man är mest zombie själv men visst är det mysigt.

I kväll blir åtminstone han portad. Jag måste bli människa igen. 2-3 dagar tar det att komma ikapp om man heter Nille och har passerat 40, och ledigt sover 10 timmar på egen hand. Men visst kommer jag sakna honom i morgon bitti.

ZZZzzzzZZZzzZzZZzzZzZzzz

6 kommentarer:

Unknown sa...

De e beundrandsvärt hur du orkar..

Nille sa...

En annan vän sa till mig för någon månad sedan att jag inte borde doppa min näsa så djupt i allt jag doppar den i. Han har nog ganska rätt. Tänk om jag kunde lära mig att låta bli...

Nille sa...

Och så här gick natten...

Han vaknar som vanligt strax innan 05 och skriker som en stucken gris. Vanemänniska som han redan verkar ha blivit skall han in till far sin och ger sig inte förrän han fått sin vilja fram. Sedan tjatar han mer än vanligt efter mjölk... Oj vad jag är trött nu!

Men vad go han är.

Anonym sa...

Den senaste tiden har Thea börjat vakna vid sex och kommer då in till oss och gosar! Antingen somnar hon om eller så ligger vi och gosar en halvtimme innan jag ska upp. Jag kan inte annat än hålla med! De är otroligt mysiga.
Fast jag skulle aldrig klara att ha henne hos oss hela natten, sömnen blir ju som du redan konstaterat inte särskilt kvalitativ.

Anonym sa...

Ja, att ni orkar : )Är lite impad faktiskt.
Vi har inte haft ett barn i våra sängar sedan Kevin var 5 månader och en klok doktor berättade hur vi skulle göra. Orkar inte gå in på hur men efter tre kvällar så sov han fr.o.m. den dagen i sin egen säng hela natten, och när vi visste hur man skulle göra så fick vi även Elin att göra samma sak från det att hon var endast två månader gammal. Fick väcka henne för att mata : )
Visst är det mysigt men det är också skönt att vi allihop får vakna utvilade, och då ropa på barnen på morgonen och kolla lite tecknad TV innan det bär iväg till dagis och jobb.

Nille sa...

Håkan & Elin: Japp, här skiljer sig Sverige och Thailand ordentligt. I Sverige förbereds man på att bli självständig, i Thailand inte. Fasen vad jag förspråkat detta om att barnen skall sova i sina egna sängar. Mina vänners barn sover därför i sina sängar men inte mina i sina... Inte lever jag som jag lär inte...

Finns det en mellanväg kanse...

Bortsett från sovfaktorn så undrar jag om vi inte är lite "för mycket" i Sverige på denna punkt?